Sunday, February 15, 2009

Masa Bersama Keluarga



Anak-anak cuba menarapungkan diri



Terapung Di Laut Mati Bersama Hasmadi



Maqam Sahabat Dhira Bin Al-Azwar



Di Makam Nabi Shuib




Di Medan Peperangan Mu'tah



Ternyata kesibukan bekerja menyebabkan aku tidak cukup masa bersama keluarga. Kesian mereka. Seawal jam 7.00 pagi aku telah keluar dari rumah untuk menghantar anak-anak ke sekolah kemudian terus ke pejabat. Kesibukan di pejabat menyebabkan aku pulang lewat ke rumah hingga ada kala jam 9.00 malam baru pulang. Di Jordan itu sudah dikira tengah malam. Aku cuba mencari masa yang sesuai untuk bersama keluarga. Berikut ku kongsikan jelajah kami sekeluarga di Jordan dua minggu yang lalu. Terlalu banyak yang ingin ku kongsikan kepada semua, tetapi masaku cukup terbatas. Pengalaman anak-anak di International School, menguruskan pelajar, menghadiri diplomat party dan lain-lain lagi. Semuanya memberi pengalaman yang baru kepadaku. Dahulu ku kesana-kemari membina kurikulum bersama rakan-rakan, tetapi semua itu telah berlalu. Aku merindui suasana itu. Berbincang, bertelagah dan akhirnya bersepakat. Rutinku sekarang amat berubah.